Matematika

Június 11. Csütörtök

Olvassátok el a TK.161. oldal kis történetét.

Ebben 10000-nél nagyobb számokkal találkozhattok, amiket 5. osztályban fogtok megismerkedni.


Június 10. Szerda
Írásbeli szorzás, osztás gyakorlása.

https://wordwall.net/resource/457877/%C3%ADr%C3%A1sbeli-szorz%C3%A1s-oszt%C3%A1s

Június 8. Hétfő

NE FELEJTSÉTEK EL! MA A VISSZASZÁMLÁLÁSBÓL  C BETŰ KÖVETKEZIK! 

Év végi ismétlés: Írásbeli összeadás, kivonás
A füzetben írásbeli összeadással kivonással old meg a feladatokat (egymás alá írjuk)!
https://wordwall.net/resource/2363089/matek/%C3%ADr%C3%A1sbeli-%C3%B6sszead%C3%A1s-%C3%A9s-kivon%C3%A1s-4-oszt%C3%A1ly

https://wordwall.net/resource/2305034/matek/%C3%ADr%C3%A1sbeli-%C3%B6sszead%C3%A1s-kivon%C3%A1s

Június 4. csütörtök

NE FELEJTSÉTEK EL! MA A VISSZASZÁMLÁLÁSBÓL AZ Ó BETŰ KÖVETKEZIK!

Év végi ismétlés - összeadás-kivonás

https://wordwall.net/hu/resource/748545/matek/tudod-mennyi-kv%C3%ADz

https://wordwall.net/hu/resource/579821/matek/keresd-p%C3%A1rokat-%C3%ADr%C3%A1sbeli-m%C5%B1velettel-sz%C3%A1molj-f%C3%BCzetben

https://wordwall.net/hu/resource/682998/matek/%C3%ADr%C3%A1sbeli-m%C5%B1vletek-10000ig

Június 3. Szerda

Év végi ismétlés: 10.000-ig számolunk.
Számok helye a számegyenesen:
https://wordwall.net/resource/619613/matek/sz%C3%A1megyenes-10000-ig

Szémok sorbarendezése:
https://wordwall.net/resource/617337/matek/n%C3%A9gyjegy%C5%B1-sz%C3%A1mok-sorbarendez%C3%A9se

Számfogalom:
https://wordwall.net/resource/557467/matek/t%C3%ADzezres

Alaki, helyi, valódi érték:
https://wordwall.net/resource/2023172/matek/alaki%C3%A9rt%C3%A9k-helyi%C3%A9rt%C3%A9k-t%C3%A9nyleges-%C3%A9rt%C3%A9k

Számszomszédok, kerekítés:
https://wordwall.net/resource/742916/matek/igaz-vagy-hamis


Május 25. Hétfő
Amint ígértem, ma Ti lesztek a saját tanáraitok. Ellenőrizni kell a pénteken megoldott feladatokat.
Itt  találjátok a megoldások fotóit. 

https://drive.google.com/file/d/11uBLLhYKv-AL0GLppgv-CVXIoao1a957/view?usp=sharing

Nézzétek meg, mi jó, mi nem. A feladatok mellett annyi szürke négyzet van, ahány pontot lehet a feladatra kapni. De számmal is odaírtam.

Jelölj annyi négyzetet, ahány jó megoldásod van. A végén számold össze, hány pontod (négyzeted) lett.
Alul meg tudod nézni, mennyire sikerült jól.
Mivel sajnos a freemail nem jól működik, lehet a radanyine@gmail.com-ra, illetve a Facebook csoportba is írni, hogy értékelted a munkádat! (Elégedett vagyok, jól sikerült, ...stb., illetve a pontot is írd mellé!

Május 22. Péntek

Mf. 78-79.o. feladatainak megoldása. A karantén ideje alatt ezeket tanultuk.(Törtektől a területszámításig). Lássuk, mennyire sikerült magatokévá tenni!

Ma oldd meg a feladatokat a munkafüzetben!Oda írd be!
Tehát, ma Te vagy a diák.
Hétfőn Te leszel a tanár. Hétfőn reggel küldöm a megolások képét, és neked kell kijavítanod! Ezt a suliban önellenőrzésnek hívtuk.

Május 21. Csütörtök

Egyetlen új anyagunk maradt, ami nem is új: a római számok.
Ehhez az alábbi linken találsz egy videót, amiben átismételjük:
https://www.youtube.com/watch?v=5zs3O5XmVUw

A számok jeleinek táblázata megtalálható a Tk. 27.o. 3/b feladatában is. Az a puska.

Néhány oda-vissza átírás az alábbi feladatlapban:

https://docs.google.com/forms/d/1I9v2AgaTFwmPqlyV-sW2NiZ6amABo0BoxAg_BkBe7Z8/edit?usp=sharing


Május 20. Szerda
Javítva visszaküldtem a pénteki és a hétfői munkáitokat. Hétfőn csak 5db-ot kaptam! Többiek???
Ők viszont az 5 pörgetés helyett mindet megcsinálták. Nem árt a gyakorlás. Köszönöm.
Ma utoljára: terület. Szeretnék rá jegyet is adni!
https://drive.google.com/open?id=1eJyjvRl4aYd-Hg0zlK1Lb9md4hM6bjPrrvA-x3AH8nQ


Május 17. Hétfő
A pénteki feladatok közül még 3 tanulóé hiányzik! A többiekét javítva visszaküldtem.

Többen nagyon elnéztétek a Mf 76.o. 3. feladatot. A színes téglalapok területét kérdeztem szín szerint, nem azt, hogy az alatta lévő szorzást számold ki. Lehet, hogy az másik téglalaphoz tartozott, hiszen az összekötés volt a feladat!
Figyeljétek a formát is, amit kérek. A szorzást és az eredmény kértem, a minta szerint. Ki egyiket hagyta le, ki a másikat!

Területszámítás számítógépes feladatokkal.

(Jobb felső sarokban van a nyelvválasztási lehetőség. Állítsd magyarra, ha kell!)

Pörgess 5-ször! Számold ki a területeket a megadott oldal adatok felhasználásával.

https://wordwall.net/hu/resource/1611959/matek/ter%c3%bclet-kisz%c3%a1mol%c3%a1sa

A választ ide írd be! Csak ahhoz a színhez írj, amit pörgettél! A füzetedben számolj, ide csak a végeredményt írd: szám,  mértékegység. A2-t nem tudod feljebb írni, simán írd! Így T=15 m2

https://drive.google.com/open?id=10WUL6TJNcmU4NoghgxcEpdZfSGnZGHaG93nA2UVqhg4


Május 15. Péntek

Kijavítottam és visszaküldtem a tegnapi feladatokat.
Néha volt olyan érzésem, hogy random születtek a megoldások. Be kellett rajzolni, és némelyiknél lehetett okoskodni is. Pl. Az előzőnél kétszer nagyobb az egység amivel lefedem, akkor csak fele annyi kell. De nem mindig sikerült.
Mai feladat:
Nézzétek meg az alábbi videót:

https://youtu.be/9qA1MtME4Ls

Oldjátok meg a Mf. 76.o. 3,4. feladatát.

Az eredményeket ide írjátok be! Még más feladat is lesz itt.

https://drive.google.com/open?id=1q7DVclIInLX3v0p4XTNXBGWLW0pPaZjUn9AJUsOQIr0


Május 14. Csütörtök


Ma ismét területszámítás.
Tudom, hogy tegnap több helyen akadtak gondok az internettel. Aki nem tudta elkészíteni, kérem ma újra próbálja meg!
Bálint! A Seron feladatát oldottad meg! Az utolsó sor mindig az övé, az nem nektek van.
Kérlek nézd meg mi volt a Te feladatod, és azt oldd meg!
Mai feladat:
Mf. 75.o. 1, 2. Szorgalmi: 77.o. 6. feladat.
A megoldásokat ide írd be:

https://drive.google.com/open?id=1_T_bB1yM8lx6YvktcVottT2P0Ry50GlTvf3hEDUhNRc


Május 13. Szerda
Visszaküldtem a hétfői kerületszámítás dolgozat javításait. Takács Bálint füzetét szeretném kérni ha lehet, befotózva elküldeni, mert szeretném látni, mik a hibák! A jázmin és Loretta linkje nem működött, én nem osztottam meg. Őket kérem, ma oldják meg itt: 

https://drive.google.com/open?id=1qbN2upEDRdy9d7_zqOZ29DjDX3cUtFzMXMx7a86CXuA

Köszönöm.

Új téma következik: Területszámítás. A terület egy síkidom, alakzat hézagmentes lefedését jelenti valamilyen egységekkel. Nézzétek meg az alábbi videót! https://www.youtube.com/watch?v=NsNvH-WAahU&t=1s

Ezután oldjátok meg a Tk. 149.o. 2. a, b , 150.o. 5. 6. feladatot. A megoldásokat az alábbi linken található feladatlapba írd be!

https://drive.google.com/open?id=1V5VA9VRfS7WLyzm4wXD8EZsYqqzMajnrpamJenKFmjs

Május 11. Hétfő

Kijavítottam a pénteki feladatokat éa visszaküldtem. Hát...Kérem, hogy olvassuk el a feladatot. Ha az a kérdés, hogy hány db oszlop kell, az nem 34 m, hanem legfeljebb 34 db, de oda volt írva, hogy csak számot írj!

Mai feladat:

Ahogy ígértem, kerületszámítás. Ismerős feladatok.

https://drive.google.com/open?id=1TR4zO_KnshgYepWQBy__2vOoDReAvUmJMi72V1wNEjw

Jázminnak, Lorettának:

https://drive.google.com/open?id=1m8ez3glpLUKZEdV5nfAPxSP4zOMZO7D3Rz2kyTyYFtA

Május 8. Péntek

Kijavítva visszaküldtem a tegnapi feladatsort. Béres Tibortól kérem, mert ő nem dolgozott a feladatlapon. Hétfőn szeretnék a kerületszámításból egy dolgozatot íratni. (Mára ígértem, de nem akarok egy nap két dolgozatot, ezért hétfőre halasztva. Oldjátok Meg a TK. 148.o. 9. feladatát! A feladatlapon a nehezebbekhez írtam segítséget! Természetesen számoljatok a füzetben, ahogy tanultuk.

A megoldásokat ide írjátok!

https://drive.google.com/open?id=1Zo13aVQHGSHkTlriRGeRfC4pM3R6vM_uzWE_Jv5xfag

És még néhány néhány gyakorló feladatsor. Ezekből kettő linket válasszatok ki!  De tényleg kérem, ne találomra huzigáljatok és kattintgassatok, hanem számoljatok és úgy válasszátok ki a megoldást! 

https://wordwall.net/hu/resource/992989/matek/ker%C3%BClet-sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%A1s

https://wordwall.net/hu/resource/1257959/ker%C3%BClet-sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%A1s

https://wordwall.net/hu/resource/1045435/ker%C3%BClet-t%C3%A9glalap

https://wordwall.net/hu/resource/1370131/matek/ker%C3%BClet-%C3%A1tv%C3%A1lt%C3%A1sokkal

Május 7. Csütörtök

Visszaküldtem kijavítva a tegnapi kerületszámítást. Voltak szinte hibátlan feladatok, aminek örültem. De vannak, akik egyáltalán nem olvassák el a feladatot, és nem nézik meg a mintát! Ha azt írtam, hogy írd le így a három oldalt: a= 15 mm, b= 20 mm, c=32 mm.
Erre kapok egyetlen számot.
Nem az a baj, ha hibáznak, ha rossz az eredmény. A baj az, hogy köze nincs ahhoz, amilyen lépések szerint számolni kell. Nem figyelik meg, mit milyen formában kell beírni!
A mérésnél természetesen 1-2 mm eltérés lehetséges volt, az ebből eredő jó eredményt is természetesen elfogadtam.
Azt kellett ide beírni, amit a Mf-be írtál. Ezért most kivételesen kérem, hogy Béres Tibor és Takács Bálint a MF. 73. oldalát fényképezve küldje el nekem! Nem tudom elképzelni, mit és hogyan dolgoztak ott!
Másrészt nagyon köszönöm a szülői segítséget, de ne írassanak olyat a gyerekekkel, amit ők még nem tanultak és nem tudhatnak. Én sem kérek ilyet. Nem tanulták a tizedes törteket, majd ötödikben. Ezért kellett mm-ben dolgozniuk, mert a 7,5-öt még nem ismerik, le sem tudták írni rendesen (hol ponttal, hol vesszővel írták), és nem tudják mit jelent.
Mai feladatok:
A fordított kerületszámításos feladatok következnek.
Nézzétek meg az alábbi videót, ott mind a 3 lehetséges típust elmagyarázom Enélkül nem fog menni!

https://www.youtube.com/watch?v=4xYTTSJ621c&t=467s

Utána oldjátok meg az ott látottakhoz hasonló feladatokat! A füzetben dolgozzatok úgy, ahogy a videón láttátok. Bekérhetem a füzet fotóját!!!

Ide csak a végeredményt kell írni a megadott formában és helyes mértékegységgel!

https://drive.google.com/open?id=16rrO2WXLvRmZvUA8INLUFdunH8RmE9oxZFqsAnujVd8

Május 6. Szerda

Javítva visszaküldtem a hétfő kerületszámításos feladatok megoldásait. 3 még hiányzik, illetve volt néhány hasra ütök megoldás is. Másrészt kérem, hogy tessék elolvasni a feladatban mi van odaírva, mit és milyen formában kell beírni. Pl. mértékegységgel vagy anélkül. Ez az automata javítást segíti. A füzetben kellett dolgozni, végigvinni a lépéseket, és csak a végeredményt beírni a megadott formában. Ezeket fejben nem mindig lehet kiszámolni!

Folytatjuk a kerületszámításos feladatokat. 

Mf. 73.o. 4., 5. feladat. Ott lehet számolni, végigvinni a lépéseket! A 4. feladatba is mm-ben kell számolni és mérni.


Május 4. Hétfő
A pénteki dolgozat javítását visszaküldtem a jegyeket beírtam a naplóba.
Kerület
Nézzétek meg az alábbi videót. Ebben átismételjük, amit tavaly tanultunk. A pirossal keretezett képleteket írjátok ki a füzetbe, mert sokszor lesz rá szükség a napokban.
https://www.youtube.com/watch?v=b4dlvWTYjLA

Ez után oldjátok meg a Tk. 147.o. 3/a, 5., 6/a feladatát!

Az eredményeket az alábbi linken található kérdőívbe írjátok be:
https://drive.google.com/open?id=1Byb2QhrCf0ihLkYFOmfXbbcC0WtX-HQIJHJILVU1Vhc


Április 30. Csütörtök

Ahogy ígértem a tagnapi gyakorláshoz hasonló mértékváltás teszt. Szeretnék rá jegyet adni.
https://drive.google.com/open?id=1EqtI4kcUDihWCPqfWGpiR30FfxGAPUSjy-TR2TlTh5g

Ezt ma kérem megoldani.

Április 29. Szerda

Ma szeretném látni, milyen jól megy a mértékváltás.
Először az alapváltások (váltószámok):
https://drive.google.com/open?id=1OYMo7KdwZkDwLBtvIYJdCVAoligy36-rijH2ukJxrg8

Utána mértékváltások vegyesen:

https://drive.google.com/open?id=15CU8YnGXondfvPbDsHT2lgERlOTqxp_jE5gb9X5EsH0

Holnap is egy hasonlót szeretnék íratni, ami jegyet is adok.

Április 27. Hétfő
Visszaküldtem a pénteki feladatok értékelését. Egy dologra hívnám fel a figyelmet: Tessék elolvasni a feladatban, hogy milyen formában kell valamit beírni. Ha azt írtam oda, hogy CSAK SZÁMOT ÍRJ!, akkor nem kell odaírni, hogy perc. H azt kértem, hogy az állat nevét írd le, akkor az nem lehet 40. Én is hibáztam 2 feladatban, de jól javítottam. Mai feladatok: 

Nézd meg a mértékváltásokról készült videómat! 

https://youtu.be/hKrV6DfDdYg

Utána gyakorold az alábbi linkeken!

https://learningapps.org/9860357

https://learningapps.org/10025370

https://learningapps.org/10461993

https://learningapps.org/7306423

https://learningapps.org/1611706

Április 24. Péntek

Nézzétek meg az alábbi videót az időtartamok kiszámításáról.

https://www.youtube.com/watch?v=EYC9pfCBCqw

Eztán oldjátok meg a következő felatokat:
Tk. 141.o. 8. fel. a-d-ig, 142.o. 11. fel. a,b,c  Mf. 68.o. 8. (egész)
A megoldásokat az alábbi linken található űrlapra  írd be!
https://drive.google.com/open?id=1a55NXbrHOS62ZoKCk_A0fIhnT0LZpa2m-XBRFzaAxYY

Segítenek az órás internetes oldalak, amiket a videóban is láttál!

Egy óra:
https://www.visnos.com/demos/clock?fbclid=IwAR11rA8Zh8r13ZoUgjb1W5veDaQ6dIjWctwKM8aM7kRkQUUIUKKSyfxyxAM

Két óra
https://www.visnos.com/demos/two-clocks


Április 23. Csütörtök
Ahogy ígértem, ma óra felismeréséből dolgozat.
Mindig olvassátok el a feladatot, milyen formában kell leírni a választ!
https://drive.google.com/open?id=1EfodBgfLNB9Ag-iY4wnwYzp1Mv0oFXB6FFUAcaEfaIY

Április 22. Szerda
A kijavított feladatlapokat pontozva mindig visszaküldöm a megadott e-mail címre. Erős kételyeim vannak, hogy mindenki meg is nézi, mert amit oda írok (pl írd újra), arra nem érkezik reakció. Az első félévben tanultuk az e-mail-t, mindenkinek készítettünk fiókot, az üzenő hátuljában vannak a belépéshez a dolgok. Szomorúan látom, hogy nem használják. Legtöbben szülői vagy idegen e-mailt adnak meg.
A tesi órákról néha kérek visszajelzést e-mailben, csupán néhány szót. 2-3 levelet szoktam kapni. Az osztály több mint felétől soha!
Ezért ma tesztelem a dolgot.
MINDENKI ÍRJA MEG E-MAILBEN, A TEGNAPI KÖRNYEZETRE HÁNY PONTOT KAPOTT!
Akitől nem kapok e-mailt, azt gondolom, meg sem tudja nézni! Nem Messenger, e-mail!!!
A mai feladatok:
Óra gyakorlása töménytelen mennyiségben.
Nem kell visszaküldeni semmit, de ez a gyakorlás, mert holnap szeretnék jegyre íratni egy órás tesztet.
Április 20. Hétfő
A mai órán az ÓRÁT ismételjük és gyakoroljuk.
Nézzétek meg a videót, amiben felidéztem, amit eddig tanultunk.
https://www.youtube.com/watch?v=osd5HgLQFUI
A megoldásokat az alábbi linken található tesztbe írd be! (a 68/7.-et nem kell, mert az rajzos).
https://drive.google.com/open?id=18gcJQKev6oXQJri9wum1CCkYTQ-Mv0C71_T1OpICHus
Április 17. Péntek
Visszaküldtem a megadott e-mail címre a feladatlapot hozzászólásokkal, ezt nem pontoztam, csak reagáltam a megoldásokra. Köszönöm a rendszerezett, átlátható beírásokat. Ezt is tanulni és gyakorolni kell, hogy nem ömleszthetünk mindent rendezetlenül valakire, mert lehet, hogy nem igazodik el rajt, vagy rosszabb esetben neki sem áll elolvasni. Ez jól sikerült.
Április 16. Csütörtök
Április 15. Szerda
Április 8. Szerda
Április 6. Hétfő
Április3. Péntek
Kérlek ellenőrizzétek a tegnapi feladatokat! A megoldásokat a Kréta üzenetekben találjátok.
Április 2. Csütörtök
Nézzétek meg a tegnap feladott feladatok megoldásait Íme:
Mf. 62.o. 7. fel.: A 60-at kell osztani mindig annyival, ahányad részt kérnek. Pl. 60-nak az 1 tizede: 60:10 = 6. Mivel 1 tizedről van szó: 6*1= 6
62.o. 8. fel. - alatta segítség a számoláshoz.
62.o. 9. fel. - Ugyan úgy kell megoldani mint a 8.-at, csak a 4000-rel kell számolni.
63.o. 10. fel.
64.o. 11. fel. Itt a pálya m-ben van megadva, az eredményt pedig cm-ben kérik. Azért át kell váltani. 2 m= 200 cm. Tehát a 200 cm-nek kell kiszámolni az adott részét.
Április 1. Szerda
Március 30. Hétfő
Törtek ismétlése
Március 27. Péntek
Március 26. csütörtök
Március 25. Szerda
Március 23. Hétfő
Új témakört kezdünk.
Olvassátok el a Tk 105. oldal tanmeséjét!
Oldjátok meg a TK. 106. oldalának feladatait. (1/a nem kell! A 3/b.-t le kell lemásolni a füzetbe. Nagyobb halmazokat rajzolj, hogy beleférjen az összes szám!)
Ehhez egy gyakorló teszt. Mivel ide bírandó válaszokat is írtam, nem fogja automatikusan javítani.
Én fogom megnézni, és e-mail címre visszaküldeni. Ezért olyan e-mail címet adjatok meg, ami élő, és be is tudtok lépni!
Valami hasonló lesz holnap is.

Ünnepeljünk két százas dallal!
https://www.youtube.com/watch?v=0iHIkrx_jKM
Március 16. Hétfő




Április 23. Csütörtök
Ahogy ígértem, ma óra felismeréséből dolgozat.
Mindig olvassátok el a feladatot, milyen formában kell leírni a választ!
https://drive.google.com/open?id=1EfodBgfLNB9Ag-iY4wnwYzp1Mv0oFXB6FFUAcaEfaIY

Április 22. Szerda
A kijavított feladatlapokat pontozva mindig visszaküldöm a megadott e-mail címre. Erős kételyeim vannak, hogy mindenki meg is nézi, mert amit oda írok (pl írd újra), arra nem érkezik reakció. Az első félévben tanultuk az e-mail-t, mindenkinek készítettünk fiókot, az üzenő hátuljában vannak a belépéshez a dolgok. Szomorúan látom, hogy nem használják. Legtöbben szülői vagy idegen e-mailt adnak meg.
A tesi órákról néha kérek visszajelzést e-mailben, csupán néhány szót. 2-3 levelet szoktam kapni. Az osztály több mint felétől soha!
Ezért ma tesztelem a dolgot.
MINDENKI ÍRJA MEG E-MAILBEN, A TEGNAPI KÖRNYEZETRE HÁNY PONTOT KAPOTT!
Akitől nem kapok e-mailt, azt gondolom, meg sem tudja nézni! Nem Messenger, e-mail!!!
A mai feladatok:
Óra gyakorlása töménytelen mennyiségben.
Nem kell visszaküldeni semmit, de ez a gyakorlás, mert holnap szeretnék jegyre íratni egy órás tesztet.

https://learningapps.org/2373444

https://learningapps.org/2373412

https://learningapps.org/2723419

https://learningapps.org/2365335

https://learningapps.org/7820826

https://learningapps.org/7641382

https://learningapps.org/6691374


Április 20. Hétfő
A mai órán az ÓRÁT ismételjük és gyakoroljuk.
Nézzétek meg a videót, amiben felidéztem, amit eddig tanultunk.
https://www.youtube.com/watch?v=osd5HgLQFUI

Oldjátok meg a TK. 141.o. 6/b 7. Mf. 67.o. 6., 68.o. 7. feladatát

A megoldásokat az alábbi linken található tesztbe írd be! (a 68/7.-et nem kell, mert az rajzos).
https://drive.google.com/open?id=18gcJQKev6oXQJri9wum1CCkYTQ-Mv0C71_T1OpICHus


Április 17. Péntek

Tegnap átismételtétek egy videóval a tanult idő mértékegységeket. Most tettem az üzenetekbe egy képet, ami jó puska lesz a továbbiakban!
Feldatatok: Mf. 66. oldal: 1, 2.fel, 67. oldal: 5. fel. Ez vonatkozzon a mai napra.
Internetes feladat: (jó móka, játszatok, nem kell sehova semmit küldeni!) https://wordwall.net/hu/resource/1328983/matek/id%C5%91m%C3%A9r%C3%A9s (ehhez segítség a kép)

https://wordwall.net/hu/resource/1087311/matek/id%C5%91m%C3%A9r%C3%A9s

Ha megvan a tavalyi órátok, amit készítettünk, keressétek elő, vagy nem ártana egy olyan játék óra, rossz óra, aminek a mutatóit lehet mozgatni. Jövő héten nagy segítség lehet.

Visszaküldtem a megadott e-mail címre a feladatlapot hozzászólásokkal, ezt nem pontoztam, csak reagáltam a megoldásokra. Köszönöm a rendszerezett, átlátható beírásokat. Ezt is tanulni és gyakorolni kell, hogy nem ömleszthetünk mindent rendezetlenül valakire, mert lehet, hogy nem igazodik el rajt, vagy rosszabb esetben neki sem áll elolvasni. Ez jól sikerült.

A matematika feladatot nem oldotta meg: Bálint, Bence. Tőlük ma kérem!


Április 16. Csütörtök

Megnéztem a tegnapi tesztet, beírtan a jegyeket is.
Takács Bálint nem készítette el, kérem sürgősen pótolja!
Béres Tibor Oda volt írva tetejére, hogyan kell leírni a törteket. Így soha nem írjuk, ahogy TE. Kérlek írd meg újra!
Csay Beni: Erősen javaslom a javítást!
Loretta, Jázmin: Elfelejtettem, hogy nektek csak az első felét, a színes feladatokat kell megoldani, a többit hagyjátok! A Jázminnak jól sikerült, beírtam.
Loretta: Nézd meg újra a beszínezgetős videómat, (https://www.youtube.com/watch?v=yoGpmDOWrNM ) és töltsd ki újra a tegnapi teszt első felét!

Mai anyag: Időmérés

Nézzétek meg az alábbi videót. Ebben átismétlik mindazt, amit eddig tudunk.
https://www.youtube.com/watch?v=I0NTZzs28dc

Olvassátok el a Tk 139. o. szövegét. Sokféle időre utaló kifejezés található benne, ezeket húzzátok alá!
A TK. további megoldott feladatait az alábbi linken kell megoldanod:

https://drive.google.com/open?id=1MrWtWXGE1y0cp0oYivkaPF3zoXRqvywbd1UOeZfRhLs


Április 15. Szerda

Oldjátok meg a törtekkel kapcsolatos feladatlapot:

https://drive.google.com/open?id=1neOOzdfh7aoNHXvToeneR_LuSdagWvfmCwZakYYhmwE
Szeretnék rá jegyet is adni. A feladatok ismerősek lesznek, dolgoztunk már hasonlókkal!


Április 8. Szerda

Az előző órai videót bizonyára megnéztétek, és megoldottátok a Mf. feladatait. Ebben a gyakorló tesztben szeretném ellenőrizni, mennyire értették meg.
Ez nem osztályozom, de szünet után szeretnék egy hasonlót jegyre is megoldatni.

https://drive.google.com/open?id=1zxJc8pTw3bgvlt9RaTITuB7JnN9GXDxvA-wXOLnL054

Jó munkát!

Ha elkészültél a feladattal, a Krétában a nyomd meg a KÉSZ gombot! Fontos!


Április 6. Hétfő

Az alábbi linken találtok egy videót a törtek összehasonlításáról. Nézzétek meg, akár többször is!

https://youtu.be/DvIUnku70VA

Utána oldjátok meg a következő feladatokat!

https://learningapps.org/view1207318

https://learningapps.org/view1539263

https://learningapps.org/view2036649

 https://learningapps.org/view4745364

https://learningapps.org/view7625412


Április3. Péntek
Kérlek ellenőrizzétek a tegnapi feladatokat! A megoldásokat a Kréta üzenetekben találjátok.

Mai feladat: Törtek szöveges feladatokkal!
Mf. 64.o. 15. fel. Aminek a tört részét számolni kell az az 1000, mert 1 km=1000 m
Mf. 65.o. 17. fel. Aminek a tört részét számolni kell az a 400, mert 4 hl = 400 liter
TK. 137.o. 14./a,  15./a, ( 1kg = 1000 g, azzal kell számolni!)  16. fel.
Loretta, Jázmin: nektek csak a TK. 137.o. 14./a, TK. 134.o. 2.4. fel.  


Április 2. Csütörtök
Nézzétek meg a tegnap feladott feladatok megoldásait Íme:

 Mf 61.o.2. fel.: Mindegyik zászlóban 1 részt sárgára, 2 részt kékre kellett színezni.
3. fel.: Mindegyik alakzatban 3 kis négyzetet kellett beszínezni különbözőképpen.
4. fel.: Mindegyik síkidomban 3 kis négyzetet sárgára, 6 kis négyzetet zöldre kellett színezni, és 3 maradt fehéren.
5. fel,:
a) 1 tized
b) 2 tized
c) 8 tized
d) 4 tized
e) 3 tized

Mai feladatok és segítség

Mf. 62.o. 7. fel.: A 60-at kell osztani mindig annyival, ahányad részt kérnek. Pl. 60-nak az 1 tizede: 60:10 = 6. Mivel 1 tizedről van szó: 6*1= 6
62.o. 8. fel. - alatta segítség a számoláshoz.
62.o. 9. fel. - Ugyan úgy kell megoldani mint a 8.-at, csak a 4000-rel kell számolni.
63.o. 10. fel.
64.o. 11. fel. Itt a pálya m-ben van megadva, az eredményt pedig cm-ben kérik. Azért át kell váltani. 2 m= 200 cm. Tehát a 200 cm-nek kell kiszámolni az adott részét.


Április 1. Szerda

1. Szeretném látni, a törtek felismerését mennyire gyakoroltátok.
Oldjátok meg az alábbi feladatlapot:
https://drive.google.com/open?id=16zq4le9m32g5Hx07W1-JsN0eTyXO6Y3K7MlD4yUu1Ec

2. Nézzétek meg az alábbi Videós magyarázatot!

https://www.youtube.com/watch?v=5iO0u88I9pk

3. Oldjátok meg az ehhez kapcsolódó feladatokat:
Mf. 61.o. 2-5-ig.


Március 30. Hétfő
Törtek ismétlése

Nézd meg az alábbi videót! Ebben összefoglaltam a tavaly tanultak lényegét.

https://youtu.be/yoGpmDOWrNM


Az alábbi linkeken is a törteket gyakororolhatjátok:
https://learningapps.org/view1635840
https://learningapps.org/view3479026
https://learningapps.org/view2165737
https://learningapps.org/view4795408
https://learningapps.org/2073595 


Március 27. Péntek

A válogatások, csoportosítások témakörből készítettem egy feladatlapot.
Kérem töltsétek ki. Az alábbi linken található:

https://drive.google.com/open?id=1JIMb4220o_8PvOzcW9hOwojLK6Q5U2hIarnlzaavCg0

Akinek jól sikerül, beírom. Figyeljétek az e-mailben a visszajelzéseket!

Március 26. csütörtök

Ma utoljára még halmazok. Holnapra készítek egy tesztet, akinek jól sikerül, beírom.

Mf. 26.o. 6, 7, 8. 27.o. 10, 11.

Üzenetben a tegnapi megoldások, kérlek ellenőrizzétek!

Március 25. Szerda

Tovább folytatjuk válogatásokat, csoportosításokat
Ma sok-sok halmazos feladat lesz. Az ehhez szükséges tudnivalókat összefoglaltam egy lapon, ezt írtuk volna le a füzetbe.
Ezek nem új dolgok, csak ismétlés (már a síkidomoknál is használtuk).

Ehhez megoldandó feladatok: Mf. 24. o. 1, 2., 3. 25. o. 4.

Feltettem a hétfői feladatok megoldását is, Hasonlítsátok össze, és végezzetek önellenőrzést!

Halmazok

Megoldások

Március 23. Hétfő
Új témakört kezdünk.
Olvassátok el a Tk 105. oldal tanmeséjét!
Oldjátok meg a TK. 106. oldalának feladatait. (1/a nem kell! A 3/b.-t le kell lemásolni a füzetbe. Nagyobb halmazokat rajzolj, hogy beleférjen az összes szám!)

Ismétlésként néhány fontos fogalom:
Nincs, nincs olyan, egyik sem- egyetlen példát sem tudok mondani
Van olyan, van, vagy létezik, nem mindegyik - legalább 1 példát tudok mondani
Mindegyik, mind- az összes elemre igaz, kivétel nélkül

Március 19. csütörtök

Szeretném holnap egy témazáróval lezárni a Síkidomok, testek témakört.

Ehhez egy gyakorló teszt. Mivel ide bírandó válaszokat is írtam, nem fogja automatikusan javítani.
Én fogom megnézni, és e-mail címre visszaküldeni. Ezért olyan e-mail címet adjatok meg, ami élő, és be is tudtok lépni!
Valami hasonló lesz holnap is.

GYAKORLÁS

Seron: A Kréta üzenetekben vannak kivonások. Másold le a füzetbe és oldd meg őket.

Március 18. Szerda


100. ÓRA VAN MA! Isten éltessen bennünket meg a matekot!

Ünnepeljünk két százas dallal!
https://www.youtube.com/watch?v=0iHIkrx_jKM

https://www.youtube.com/watch?v=TJWiQNcVhe4&t=48s

1. Az előző órákon tanultak ismétlése, gyakorlása:

Sikidom-test

https://learningapps.org/view7440248

https://learningapps.org/2373038

https://learningapps.org/view2806845

2. Tükrözés (Szimmetria)

Tükrözés. Tavaly már tanultunk róla. Felsőben meg fogjátok tanulni a pontos matematikai megfogalmazását. Egyenlőre hétköznapi nyelven megfogalmazva: ha egy alakzat mellé tükröt teszünk, a tükörben megjelenik a képe, ami ugyan olyan alakú, ugyanolyan méretű, és a tükörtől (ez a tükörtengely, vagy szimmetria tengely) ugyanolyan távolságra van.

Egy alakzat akkor tükrös (idegen szóval szimmetrikus), ha adott vonalra (tengely) tükröt helyezve megkapjuk az alakzat másik felét. Van folyan alakzat, aminek nincs tükörtengelye, de az is lehet, hogy több is van. A körnek végtelen sok tükörtengelye van.

Egy jó kis videó: https://www.youtube.com/watch?v=FMUfzsyLQ8A

Feladatok: Mf. 22.o. 1/a, 2. 3., 23.o. 4-5.

Interaktív feladatok:

https://learningapps.org/view1588113

https://learningapps.org/view1651308

https://learningapps.org/view1651302

Szorgalmi:

https://learningapps.org/view5146447


Március 16. Hétfő

Matematika: https://drive.google.com/open?id=1Z08P_0uQMBfSg9tFuZIKhWS0CSSEDY6dwWtbxchTblYI



Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el