Matematika
Olvassátok el a TK.161. oldal kis történetét.
Ebben 10000-nél nagyobb számokkal találkozhattok, amiket 5. osztályban fogtok megismerkedni.
https://wordwall.net/resource/457877/%C3%ADr%C3%A1sbeli-szorz%C3%A1s-oszt%C3%A1s
Június 8. Hétfő
Év végi ismétlés: Írásbeli összeadás, kivonás
A füzetben írásbeli összeadással kivonással old meg a feladatokat (egymás alá írjuk)!
https://wordwall.net/resource/2363089/matek/%C3%ADr%C3%A1sbeli-%C3%B6sszead%C3%A1s-%C3%A9s-kivon%C3%A1s-4-oszt%C3%A1ly
https://wordwall.net/resource/2305034/matek/%C3%ADr%C3%A1sbeli-%C3%B6sszead%C3%A1s-kivon%C3%A1s
Június 4. csütörtök
Év végi ismétlés - összeadás-kivonás
https://wordwall.net/hu/resource/748545/matek/tudod-mennyi-kv%C3%ADz
https://wordwall.net/hu/resource/682998/matek/%C3%ADr%C3%A1sbeli-m%C5%B1vletek-10000ig
Június 3. Szerda
Év végi ismétlés: 10.000-ig számolunk.
Számok helye a számegyenesen:
https://wordwall.net/resource/619613/matek/sz%C3%A1megyenes-10000-ig
Szémok sorbarendezése:
https://wordwall.net/resource/617337/matek/n%C3%A9gyjegy%C5%B1-sz%C3%A1mok-sorbarendez%C3%A9se
Számfogalom:
https://wordwall.net/resource/557467/matek/t%C3%ADzezres
Alaki, helyi, valódi érték:
https://wordwall.net/resource/2023172/matek/alaki%C3%A9rt%C3%A9k-helyi%C3%A9rt%C3%A9k-t%C3%A9nyleges-%C3%A9rt%C3%A9k
Számszomszédok, kerekítés:
https://wordwall.net/resource/742916/matek/igaz-vagy-hamis
Itt találjátok a megoldások fotóit.
https://drive.google.com/file/d/11uBLLhYKv-AL0GLppgv-CVXIoao1a957/view?usp=sharing
Nézzétek meg, mi jó, mi nem. A feladatok mellett annyi szürke négyzet van, ahány pontot lehet a feladatra kapni. De számmal is odaírtam.
Alul meg tudod nézni, mennyire sikerült jól.
Mivel sajnos a freemail nem jól működik, lehet a radanyine@gmail.com-ra, illetve a Facebook csoportba is írni, hogy értékelted a munkádat! (Elégedett vagyok, jól sikerült, ...stb., illetve a pontot is írd mellé!
Mf. 78-79.o. feladatainak
megoldása. A karantén ideje alatt ezeket tanultuk.(Törtektől a
területszámításig). Lássuk, mennyire sikerült magatokévá tenni!
Ma oldd meg a feladatokat a munkafüzetben!Oda írd be!
Tehát, ma Te vagy a diák.
Hétfőn Te leszel a tanár. Hétfőn reggel küldöm a megolások képét, és neked kell
kijavítanod! Ezt a suliban önellenőrzésnek hívtuk.
Egyetlen új anyagunk maradt, ami nem is új: a római számok.
Ehhez az alábbi linken találsz egy videót, amiben átismételjük:
https://www.youtube.com/watch?v=5zs3O5XmVUw
A számok jeleinek táblázata megtalálható a Tk. 27.o. 3/b feladatában is. Az a puska.
Néhány oda-vissza átírás az alábbi feladatlapban:
https://docs.google.com/forms/d/1I9v2AgaTFwmPqlyV-sW2NiZ6amABo0BoxAg_BkBe7Z8/edit?usp=sharing
Ők viszont az 5 pörgetés helyett mindet megcsinálták. Nem árt a gyakorlás. Köszönöm.
Ma utoljára: terület. Szeretnék rá jegyet is adni!
https://drive.google.com/open?id=1eJyjvRl4aYd-Hg0zlK1Lb9md4hM6bjPrrvA-x3AH8nQ
Többen nagyon elnéztétek a Mf 76.o. 3. feladatot. A színes téglalapok területét kérdeztem szín szerint, nem azt, hogy az alatta lévő szorzást számold ki. Lehet, hogy az másik téglalaphoz tartozott, hiszen az összekötés volt a feladat!
Figyeljétek a formát is, amit kérek. A szorzást és az eredmény kértem, a minta szerint. Ki egyiket hagyta le, ki a másikat!
Területszámítás számítógépes feladatokkal.
(Jobb felső sarokban van a nyelvválasztási lehetőség. Állítsd magyarra, ha kell!)
Pörgess 5-ször! Számold ki a területeket a megadott oldal adatok felhasználásával.
https://wordwall.net/hu/resource/1611959/matek/ter%c3%bclet-kisz%c3%a1mol%c3%a1sa
A választ ide írd be! Csak ahhoz a színhez írj, amit pörgettél! A füzetedben számolj, ide csak a végeredményt írd: szám, mértékegység. A2-t nem tudod feljebb írni, simán írd! Így T=15 m2
https://drive.google.com/open?id=10WUL6TJNcmU4NoghgxcEpdZfSGnZGHaG93nA2UVqhg4
Kijavítottam és visszaküldtem a tegnapi feladatokat.
Néha volt olyan érzésem, hogy random születtek a megoldások. Be kellett rajzolni, és némelyiknél lehetett okoskodni is. Pl. Az előzőnél kétszer nagyobb az egység amivel lefedem, akkor csak fele annyi kell. De nem mindig sikerült.
Mai feladat:
Nézzétek meg az alábbi videót:
Oldjátok meg a Mf. 76.o. 3,4. feladatát.
Az eredményeket ide írjátok be! Még más feladat is lesz itt.
https://drive.google.com/open?id=1q7DVclIInLX3v0p4XTNXBGWLW0pPaZjUn9AJUsOQIr0
Ma ismét területszámítás.
Tudom, hogy tegnap több helyen akadtak gondok az internettel. Aki nem tudta
elkészíteni, kérem ma újra próbálja meg!
Bálint! A Seron feladatát oldottad meg! Az utolsó sor mindig az övé, az nem
nektek van.
Kérlek nézd meg mi volt a Te feladatod, és azt oldd meg!
Mai feladat:
Mf. 75.o. 1, 2. Szorgalmi: 77.o. 6. feladat.
A megoldásokat ide írd be:
https://drive.google.com/open?id=1_T_bB1yM8lx6YvktcVottT2P0Ry50GlTvf3hEDUhNRc
https://drive.google.com/open?id=1qbN2upEDRdy9d7_zqOZ29DjDX3cUtFzMXMx7a86CXuA
Köszönöm.
Új téma következik: Területszámítás. A terület egy síkidom, alakzat hézagmentes lefedését jelenti valamilyen egységekkel. Nézzétek meg az alábbi videót! https://www.youtube.com/watch?v=NsNvH-WAahU&t=1s
Ezután oldjátok meg a Tk. 149.o. 2. a, b , 150.o. 5. 6. feladatot. A megoldásokat az alábbi linken található feladatlapba írd be!
https://drive.google.com/open?id=1V5VA9VRfS7WLyzm4wXD8EZsYqqzMajnrpamJenKFmjs
Május 11. Hétfő
Mai feladat:
Ahogy ígértem, kerületszámítás. Ismerős feladatok.
https://drive.google.com/open?id=1TR4zO_KnshgYepWQBy__2vOoDReAvUmJMi72V1wNEjw
Jázminnak, Lorettának:
https://drive.google.com/open?id=1m8ez3glpLUKZEdV5nfAPxSP4zOMZO7D3Rz2kyTyYFtA
Május 8. Péntek
A megoldásokat ide írjátok!
https://drive.google.com/open?id=1Zo13aVQHGSHkTlriRGeRfC4pM3R6vM_uzWE_Jv5xfag
És még néhány néhány gyakorló feladatsor. Ezekből kettő linket válasszatok ki! De tényleg kérem, ne találomra huzigáljatok és kattintgassatok, hanem számoljatok és úgy válasszátok ki a megoldást!
https://wordwall.net/hu/resource/992989/matek/ker%C3%BClet-sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%A1s
https://wordwall.net/hu/resource/1257959/ker%C3%BClet-sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%A1s
https://wordwall.net/hu/resource/1045435/ker%C3%BClet-t%C3%A9glalap
https://wordwall.net/hu/resource/1370131/matek/ker%C3%BClet-%C3%A1tv%C3%A1lt%C3%A1sokkal
Május 7. Csütörtök
Erre kapok egyetlen számot.
Nem az a baj, ha hibáznak, ha rossz az eredmény. A baj az, hogy köze nincs ahhoz, amilyen lépések szerint számolni kell. Nem figyelik meg, mit milyen formában kell beírni!
A mérésnél természetesen 1-2 mm eltérés lehetséges volt, az ebből eredő jó eredményt is természetesen elfogadtam.
Azt kellett ide beírni, amit a Mf-be írtál. Ezért most kivételesen kérem, hogy Béres Tibor és Takács Bálint a MF. 73. oldalát fényképezve küldje el nekem! Nem tudom elképzelni, mit és hogyan dolgoztak ott!
Másrészt nagyon köszönöm a szülői segítséget, de ne írassanak olyat a gyerekekkel, amit ők még nem tanultak és nem tudhatnak. Én sem kérek ilyet. Nem tanulták a tizedes törteket, majd ötödikben. Ezért kellett mm-ben dolgozniuk, mert a 7,5-öt még nem ismerik, le sem tudták írni rendesen (hol ponttal, hol vesszővel írták), és nem tudják mit jelent.
Mai feladatok:
A fordított kerületszámításos feladatok következnek.
Nézzétek meg az alábbi videót, ott mind a 3 lehetséges típust elmagyarázom Enélkül nem fog menni!
https://www.youtube.com/watch?v=4xYTTSJ621c&t=467s
Utána oldjátok meg az ott látottakhoz hasonló feladatokat! A füzetben dolgozzatok úgy, ahogy a videón láttátok. Bekérhetem a füzet fotóját!!!
https://drive.google.com/open?id=16rrO2WXLvRmZvUA8INLUFdunH8RmE9oxZFqsAnujVd8
Május 6. Szerda
Folytatjuk a kerületszámításos feladatokat.
Mf. 73.o. 4., 5. feladat. Ott lehet számolni, végigvinni a lépéseket! A 4. feladatba is mm-ben kell számolni és mérni.
https://drive.google.com/open?id=15-puZobeUHUHQSc_Zg-DdMwohEpOx--i2Q191kTOVKM
Kerület
Nézzétek meg az alábbi videót. Ebben átismételjük, amit tavaly tanultunk. A pirossal keretezett képleteket írjátok ki a füzetbe, mert sokszor lesz rá szükség a napokban.
https://www.youtube.com/watch?v=b4dlvWTYjLA
Ez után oldjátok meg a Tk. 147.o. 3/a, 5., 6/a feladatát!
https://drive.google.com/open?id=1Byb2QhrCf0ihLkYFOmfXbbcC0WtX-HQIJHJILVU1Vhc
Ahogy ígértem a tagnapi gyakorláshoz hasonló mértékváltás teszt. Szeretnék rá jegyet adni.
https://drive.google.com/open?id=1EqtI4kcUDihWCPqfWGpiR30FfxGAPUSjy-TR2TlTh5g
Ezt ma kérem megoldani.
Ma szeretném látni,
milyen jól megy a mértékváltás.
Először az alapváltások (váltószámok):
https://drive.google.com/open?id=1OYMo7KdwZkDwLBtvIYJdCVAoligy36-rijH2ukJxrg8
Utána mértékváltások
vegyesen:
https://drive.google.com/open?id=15CU8YnGXondfvPbDsHT2lgERlOTqxp_jE5gb9X5EsH0
Holnap is egy hasonlót
szeretnék íratni, ami jegyet is adok.
Nézd meg a mértékváltásokról készült videómat!
Utána gyakorold az alábbi linkeken!
https://learningapps.org/9860357
https://learningapps.org/10025370
https://learningapps.org/10461993
https://learningapps.org/7306423
https://learningapps.org/1611706
Április 24. Péntek
https://www.youtube.com/watch?v=EYC9pfCBCqw
Eztán oldjátok meg a következő felatokat:
Tk. 141.o. 8. fel. a-d-ig, 142.o. 11. fel. a,b,c Mf. 68.o. 8. (egész)
A megoldásokat az alábbi linken található űrlapra írd be!
https://drive.google.com/open?id=1a55NXbrHOS62ZoKCk_A0fIhnT0LZpa2m-XBRFzaAxYY
Segítenek az órás internetes oldalak, amiket a videóban is láttál!
Két óra
https://www.visnos.com/demos/two-clocks
Mindig olvassátok el a feladatot, milyen formában kell leírni a választ!
https://drive.google.com/open?id=1EfodBgfLNB9Ag-iY4wnwYzp1Mv0oFXB6FFUAcaEfaIY
A tesi órákról néha kérek visszajelzést e-mailben, csupán néhány szót. 2-3 levelet szoktam kapni. Az osztály több mint felétől soha!
Ezért ma tesztelem a dolgot.
MINDENKI ÍRJA MEG E-MAILBEN, A TEGNAPI KÖRNYEZETRE HÁNY PONTOT KAPOTT!
Akitől nem kapok e-mailt, azt gondolom, meg sem tudja nézni! Nem Messenger, e-mail!!!
A mai feladatok:
Óra gyakorlása töménytelen mennyiségben.
Nem kell visszaküldeni semmit, de ez a gyakorlás, mert holnap szeretnék jegyre íratni egy órás tesztet.
Nézzétek meg a videót, amiben felidéztem, amit eddig tanultunk.
https://www.youtube.com/watch?v=osd5HgLQFUI
https://drive.google.com/open?id=18gcJQKev6oXQJri9wum1CCkYTQ-Mv0C71_T1OpICHus
62.o. 8. fel. - alatta segítség a számoláshoz.
62.o. 9. fel. - Ugyan úgy kell megoldani mint a 8.-at, csak a 4000-rel kell számolni.
63.o. 10. fel.
64.o. 11. fel. Itt a pálya m-ben van megadva, az eredményt pedig cm-ben kérik. Azért át kell váltani. 2 m= 200 cm. Tehát a 200 cm-nek kell kiszámolni az adott részét.
Törtek ismétlése
Március 26. csütörtök
Olvassátok el a Tk 105. oldal tanmeséjét!
Oldjátok meg a TK. 106. oldalának feladatait. (1/a nem kell! A 3/b.-t le kell lemásolni a füzetbe. Nagyobb halmazokat rajzolj, hogy beleférjen az összes szám!)
Én fogom megnézni, és e-mail címre visszaküldeni. Ezért olyan e-mail címet adjatok meg, ami élő, és be is tudtok lépni!
Mindig olvassátok el a feladatot, milyen formában kell leírni a választ!
https://drive.google.com/open?id=1EfodBgfLNB9Ag-iY4wnwYzp1Mv0oFXB6FFUAcaEfaIY
A tesi órákról néha kérek visszajelzést e-mailben, csupán néhány szót. 2-3 levelet szoktam kapni. Az osztály több mint felétől soha!
Ezért ma tesztelem a dolgot.
MINDENKI ÍRJA MEG E-MAILBEN, A TEGNAPI KÖRNYEZETRE HÁNY PONTOT KAPOTT!
Akitől nem kapok e-mailt, azt gondolom, meg sem tudja nézni! Nem Messenger, e-mail!!!
A mai feladatok:
Óra gyakorlása töménytelen mennyiségben.
Nem kell visszaküldeni semmit, de ez a gyakorlás, mert holnap szeretnék jegyre íratni egy órás tesztet.
https://learningapps.org/2373444
https://learningapps.org/2373412
https://learningapps.org/2723419
https://learningapps.org/2365335
https://learningapps.org/7820826
https://learningapps.org/7641382
https://learningapps.org/6691374
Nézzétek meg a videót, amiben felidéztem, amit eddig tanultunk.
https://www.youtube.com/watch?v=osd5HgLQFUI
Oldjátok meg a TK. 141.o. 6/b 7. Mf. 67.o. 6., 68.o. 7. feladatát
https://drive.google.com/open?id=18gcJQKev6oXQJri9wum1CCkYTQ-Mv0C71_T1OpICHus
Tegnap átismételtétek egy videóval a tanult idő mértékegységeket. Most tettem az üzenetekbe egy képet, ami jó puska lesz a továbbiakban!
Feldatatok: Mf. 66. oldal: 1, 2.fel, 67. oldal: 5. fel. Ez vonatkozzon a mai napra.
Internetes feladat: (jó móka, játszatok, nem kell sehova semmit küldeni!) https://wordwall.net/hu/resource/1328983/matek/id%C5%91m%C3%A9r%C3%A9s (ehhez segítség a kép)
https://wordwall.net/hu/resource/1087311/matek/id%C5%91m%C3%A9r%C3%A9s
Ha megvan a tavalyi órátok, amit készítettünk, keressétek elő, vagy nem ártana egy olyan játék óra, rossz óra, aminek a mutatóit lehet mozgatni. Jövő héten nagy segítség lehet.
A matematika feladatot nem oldotta meg: Bálint, Bence. Tőlük ma kérem!
Megnéztem a tegnapi tesztet, beírtan a jegyeket is.
Takács Bálint nem készítette el, kérem sürgősen pótolja!
Béres Tibor Oda volt írva tetejére, hogyan kell leírni a törteket. Így soha nem írjuk, ahogy TE. Kérlek írd meg újra!
Csay Beni: Erősen javaslom a javítást!
Loretta, Jázmin: Elfelejtettem, hogy nektek csak az első felét, a színes feladatokat kell megoldani, a többit hagyjátok! A Jázminnak jól sikerült, beírtam.
Loretta: Nézd meg újra a beszínezgetős videómat, (https://www.youtube.com/watch?v=yoGpmDOWrNM ) és töltsd ki újra a tegnapi teszt első felét!
Mai anyag: Időmérés
Nézzétek meg az alábbi videót. Ebben átismétlik mindazt, amit eddig tudunk.
https://www.youtube.com/watch?v=I0NTZzs28dc
Olvassátok el a Tk 139. o. szövegét. Sokféle időre utaló kifejezés található benne, ezeket húzzátok alá!
A TK. további megoldott feladatait az alábbi linken kell megoldanod:
https://drive.google.com/open?id=1MrWtWXGE1y0cp0oYivkaPF3zoXRqvywbd1UOeZfRhLs
Oldjátok meg a törtekkel kapcsolatos feladatlapot:
https://drive.google.com/open?id=1neOOzdfh7aoNHXvToeneR_LuSdagWvfmCwZakYYhmwE
Szeretnék rá jegyet is adni. A feladatok ismerősek lesznek, dolgoztunk már
hasonlókkal!
Az előző órai videót bizonyára megnéztétek, és megoldottátok a Mf. feladatait. Ebben a gyakorló tesztben szeretném ellenőrizni, mennyire értették meg.
Ez nem osztályozom, de szünet után szeretnék egy hasonlót jegyre is megoldatni.
https://drive.google.com/open?id=1zxJc8pTw3bgvlt9RaTITuB7JnN9GXDxvA-wXOLnL054
Jó munkát!
Ha elkészültél a feladattal, a Krétában a nyomd meg a KÉSZ gombot! Fontos!
Az alábbi linken találtok egy videót a törtek összehasonlításáról. Nézzétek meg, akár többször is!
Utána oldjátok meg a következő feladatokat!
https://learningapps.org/view1207318
https://learningapps.org/view1539263
https://learningapps.org/view2036649
https://learningapps.org/view4745364
https://learningapps.org/view7625412
Mai feladat: Törtek szöveges feladatokkal!
Mf. 64.o. 15. fel. Aminek a tört részét számolni kell az az 1000, mert 1 km=1000 m
Mf. 65.o. 17. fel. Aminek a tört részét számolni kell az a 400, mert 4 hl = 400 liter
TK. 137.o. 14./a, 15./a, ( 1kg = 1000 g, azzal kell számolni!)
16. fel.
Loretta, Jázmin: nektek csak a TK. 137.o. 14./a, TK. 134.o. 2.4. fel.
Mf 61.o.2. fel.: Mindegyik zászlóban 1 részt sárgára, 2 részt kékre kellett színezni.
3. fel.: Mindegyik alakzatban 3 kis négyzetet kellett beszínezni különbözőképpen.
4. fel.: Mindegyik síkidomban 3 kis négyzetet sárgára, 6 kis négyzetet zöldre kellett színezni, és 3 maradt fehéren.
5. fel,:
a) 1 tized
b) 2 tized
c) 8 tized
d) 4 tized
e) 3 tized
Mai feladatok és segítség
62.o. 8. fel. - alatta segítség a számoláshoz.
62.o. 9. fel. - Ugyan úgy kell megoldani mint a 8.-at, csak a 4000-rel kell számolni.
63.o. 10. fel.
64.o. 11. fel. Itt a pálya m-ben van megadva, az eredményt pedig cm-ben kérik. Azért át kell váltani. 2 m= 200 cm. Tehát a 200 cm-nek kell kiszámolni az adott részét.
1. Szeretném látni, a törtek felismerését mennyire gyakoroltátok.
Oldjátok meg az alábbi feladatlapot:
https://drive.google.com/open?id=16zq4le9m32g5Hx07W1-JsN0eTyXO6Y3K7MlD4yUu1Ec
2. Nézzétek meg az alábbi Videós magyarázatot!
https://www.youtube.com/watch?v=5iO0u88I9pk
3. Oldjátok meg az ehhez kapcsolódó feladatokat:
Mf. 61.o. 2-5-ig.
Törtek ismétlése
Nézd meg az alábbi videót! Ebben összefoglaltam a tavaly tanultak lényegét.
Az alábbi linkeken is a törteket gyakororolhatjátok:
https://learningapps.org/view1635840
https://learningapps.org/view3479026
https://learningapps.org/view2165737
https://learningapps.org/view4795408
https://learningapps.org/2073595
A válogatások, csoportosítások témakörből készítettem egy feladatlapot.
Kérem töltsétek ki. Az alábbi linken található:
https://drive.google.com/open?id=1JIMb4220o_8PvOzcW9hOwojLK6Q5U2hIarnlzaavCg0
Akinek jól sikerül, beírom. Figyeljétek az e-mailben a visszajelzéseket!
Március 26. csütörtökMa utoljára még halmazok. Holnapra készítek egy tesztet, akinek jól sikerül, beírom.
Mf. 26.o. 6, 7, 8. 27.o. 10, 11.
Üzenetben a tegnapi megoldások, kérlek ellenőrizzétek!
Tovább folytatjuk válogatásokat, csoportosításokat
Ma sok-sok halmazos feladat lesz. Az ehhez szükséges tudnivalókat összefoglaltam egy lapon, ezt írtuk volna le a füzetbe.
Ezek nem új dolgok, csak ismétlés (már a síkidomoknál is használtuk).
Ehhez megoldandó feladatok: Mf. 24. o. 1, 2., 3. 25. o. 4.
Feltettem a hétfői feladatok megoldását is, Hasonlítsátok össze, és végezzetek önellenőrzést!
Olvassátok el a Tk 105. oldal tanmeséjét!
Oldjátok meg a TK. 106. oldalának feladatait. (1/a nem kell! A 3/b.-t le kell lemásolni a füzetbe. Nagyobb halmazokat rajzolj, hogy beleférjen az összes szám!)
Ismétlésként néhány fontos fogalom:
Nincs, nincs olyan, egyik sem- egyetlen példát sem tudok mondani
Van olyan, van, vagy létezik, nem mindegyik - legalább 1 példát tudok mondani
Mindegyik, mind- az összes elemre igaz, kivétel nélkül
Március 19. csütörtök
Szeretném holnap egy témazáróval lezárni a Síkidomok, testek témakört.
Én fogom megnézni, és e-mail címre visszaküldeni. Ezért olyan e-mail címet adjatok meg, ami élő, és be is tudtok lépni!
Seron: A Kréta üzenetekben vannak kivonások. Másold le a füzetbe és oldd meg őket.
Március 18. Szerda
100. ÓRA VAN MA! Isten éltessen bennünket meg a matekot!
https://www.youtube.com/watch?v=TJWiQNcVhe4&t=48s
1. Az előző órákon tanultak ismétlése, gyakorlása:
Sikidom-test
https://learningapps.org/view7440248
https://learningapps.org/2373038
https://learningapps.org/view2806845
2. Tükrözés (Szimmetria)
Tükrözés. Tavaly már tanultunk róla. Felsőben meg fogjátok tanulni a pontos matematikai megfogalmazását. Egyenlőre hétköznapi nyelven megfogalmazva: ha egy alakzat mellé tükröt teszünk, a tükörben megjelenik a képe, ami ugyan olyan alakú, ugyanolyan méretű, és a tükörtől (ez a tükörtengely, vagy szimmetria tengely) ugyanolyan távolságra van.
Egy alakzat akkor tükrös (idegen szóval szimmetrikus), ha adott vonalra (tengely) tükröt helyezve megkapjuk az alakzat másik felét. Van folyan alakzat, aminek nincs tükörtengelye, de az is lehet, hogy több is van. A körnek végtelen sok tükörtengelye van.
Egy jó kis videó: https://www.youtube.com/watch?v=FMUfzsyLQ8A
Feladatok: Mf. 22.o. 1/a, 2. 3., 23.o. 4-5.
Interaktív feladatok:
https://learningapps.org/view1588113
https://learningapps.org/view1651308
https://learningapps.org/view1651302
Szorgalmi:
https://learningapps.org/view5146447
Matematika: https://drive.google.com/open?id=1Z08P_0uQMBfSg9tFuZIKhWS0CSSEDY6dwWtbxchTblYI